Hej mit navn er Emma,
Jeg er 16 år gammel og kommer fra Aalborg.
Efter 9. klasse har jeg valgt at tage et år på udveksling 13/14 i USA, California. Det har altid været min store drøm at blive udvekslingsstudent i USA, og er SÅ glad for at have fået muligheden. Jeg vil prøve nogle grænser af, lære et nyt land og dets kultur at kende, "vokse" som person(forhåbeligt ikke FOR meget i bredden) og selvfølgelig have et fantastisk og oplevelsesrigt år. Jeg har valgt at være LIDT "mainstream" og lave en blog, da jeg synes, det er en fed måde at komme ud til alle på( familie, venner, kommende udvekslingsstudenter og interesserede)!

I er meget velkommen til at læse, kigge og spørge!!
Enjoy!

torsdag den 1. august 2013

Jeg elsker det!

Hey Alle,
 
 
Jeg har så meget at fortælle, så jeg laver lige et indlæg mere...
Min første dag i Ontario var virkelig skøn! Direkte efter lufthavnen tog vi ud at shoppe nyt tøj til mig(på flyselvskabets regning), nu da min bagage var væk! Fik købt det mest nødvendige, så jeg kunne klare mig de næste dage. Flyselskabet sagde faktisk at der ville gå 4 dage(det var forfærdeligt)! 
Efter shoppingturen tog vi hjem til min værtsmormor(?), hvor vi var, indtil min værtsmor kom og hentede os(mine to små værtssøskende og jeg). Jeg fik heldigvis også lige skypet med min familie, som havde været på den anden side under hele min flyrejse! Det var skønt lige at se dem!
Det var også dejligt at komme hjem til der, hvor jeg skulle bo de næste 10 måneder og dejligt at komme i en ordentlig seng. Jeg sov godt!
 
Tirsdag var også stille og rolig, men om aftenen hentede vi min nye værtssøster i lufthavnen og tilfældigvis, gik vi lige ind og kiggede på flyselskabets kontor... OG DER VAR DEN... MIN KUFFERT! Den aften blev lige endnu bedre! Min værtssøster er virkelig sød og den første aften sad vi til langt ud på natten og bare snakkede.

Vi startede onsdagen ud med et traditionelt amerikansk måltid... Cheerios

 
Derefter tog vi over på skolen for at få registreret os, men desværre er skolen KANON streng omkring vaccinationer, så vi smuttede da også lige en tur til lægen, hvilket tog rigtig lang tid, da vi skulle stilles en MASSE forskellige spørgsmål og svare på en masse ark. Kirsten(min værtssøster) og jeg regnede kun med at vi skulle have et par stik, da det var det vi havde fået af vide, men da de så finder 4 sprøjter frem til Kirsten, får jeg helt ondt af hende og prøver at opmuntre hende. Lægerne snakkede godt nok også om at der var nogle sprøjter hun ikke havde fået... Men tænkte bare; Godt det ikke var mig...
Det skulle jeg selvfølgelig ikke have sagt, for de kom selvfølgelig med 5 sprøjter til mig, der var jeg da lige ved at gå i panik, heldigvis opmuntrede Kirsten mig, haha ;-) Nogle af de stik jeg fik, havde jeg allerede fået, men de tror jo ikke på noget som helst, så de vil hellere være på den sikre side. Skolen betalte heldigvis, for ellers kunne det have været en dyr omgang...

 
Da vi kom hjem tog Kirsten og jeg ud at cykle, for at udforske området og det var virkelig hyggeligt. Vi var først en tur over på skolen, hvilket er SÅ vildt! Skolen er gigantisk og vi var helt oppe at køre hele tiden, fordi vi var så spændte på at opleve High School livet(som starter d. 7 aug.)!
Efter skolen tog vi ned til det nærmeste købe område(?) for at få lidt at drikke i det varme vejr! Det endte så også med en is og et besøg på en donutbar, VELKOMMEN TIL USA!
Området er jo enormt, så vi for da også lidt vild på vejen hjem. Heldigvis fandt vi ud af, at vi bare skulle finde hovedvejen og så følge den...

















 




 

Det var en virkelig god dag og jeg fik set en masse af området, håber også I fik en lille smagsprøve på mit nye liv...
Jeg har desværre ikke rigtig fået taget nogle billeder af min STREET, da der var vejarbejde, men I får dem senere!

Take care!

Emma    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar