Hej mit navn er Emma,
Jeg er 16 år gammel og kommer fra Aalborg.
Efter 9. klasse har jeg valgt at tage et år på udveksling 13/14 i USA, California. Det har altid været min store drøm at blive udvekslingsstudent i USA, og er SÅ glad for at have fået muligheden. Jeg vil prøve nogle grænser af, lære et nyt land og dets kultur at kende, "vokse" som person(forhåbeligt ikke FOR meget i bredden) og selvfølgelig have et fantastisk og oplevelsesrigt år. Jeg har valgt at være LIDT "mainstream" og lave en blog, da jeg synes, det er en fed måde at komme ud til alle på( familie, venner, kommende udvekslingsstudenter og interesserede)!

I er meget velkommen til at læse, kigge og spørge!!
Enjoy!

fredag den 9. august 2013

First day of school...

Hey alle,
 
Så kom THE indlæg; FØRSTE SKOLEDAG!
Kirsten og jeg fulgtes i skole, og jeg var tæt på at vende om op til flere gange, jeg var så nervøs! I får lige mit skema, så I kan følge med i de forskellige klasser :
 
1. # Psychology
2. # English
3. # US History Honors(Højere niveau)
4. # Student counsil (Arrangerer alle arrangementerne på skolen osv.) 
Lunch! (Spiser)
5. # Precalculus (Matematik på højt niveau)
6. # Painting
 
Dette er så mit skema for 1. og 2. semester!
 
Men altså... Jeg starter med at finde min Psykologi klasse (Skal lige hilse og sige, at Kirsten og jeg havde været over på skolen om mandagen for at se, hvor alle vores klasser var, da det er en kæmpe skole med en masse bygninger) Men inde i min psykologi klasse sidder der kun en enkelt pige (jeg var lidt tideligt på den) og jeg fortæller så at jeg er ny og er lidt nervøs! Til mit held er hun også ny og også meget nervøs... Hvor heldig kan man lige være? Der var desværre ikke meget tid til at snakke, men fik da snakket lidt med hende. Psykologi og engelsk gik meget smertefrit, og man sidder egentlig bare og lytter, da første dag bare er instruktioner, meget hyggeligt. Jeg har historie med Kirsten og derefter Student council, hvilket er rigtig sjovt, da alle er rigtig søde, og da der er masser af tid til at snakke... Vi mødte faktisk også en anden udvekslings student fra Tyskland, hun var også rigtig sød. Kirsten og jeg spiser frokost med hende! PUHA... så var der Precalculus... Vi fik allerede lektier for første dag og jeg forstår NADA(jeg er jo i et spansktalende område), når han bruger alle de der matematiske termer... Der var heldigvis en rigtig sød pige, som jeg snakkede med.
Herefter havde jeg Painting, hvilket var meget interessant, lige mig!
Efter skole fulgtes Kirsten og jeg hjem igen og vi snakkede om hinandens dage! Vi blev enige om, at det bestemt ikke var så slemt, som forventet. Og det sjove var at Kirsten var gået forbi en pige på vej til hendes 6# klasse og der havde været en pige som havde sagt " Der var simpelthen den sødeste pige i min precalculus klasse, som var fra Danmark og som havde en sød accent" Haha, hvor tilfældigt er det lige? Alle lærerne er rigtig søde og første skole dag var meget let! Jeg er dog ikke i tvivl om, at alle har forskellige første skoledage som udvekslingsstudent... Sommetider er du midtpunkt og andre gange er du ikke... Jeg var bestemt ikke midtpunkt, da det er svært at være midtpunkt på en skole med 3500 elever :-D
 
First day of school!
 
Da vi kom hjem, brugte jeg HELE dagen på mit matematik,  og kan ikke finde ud af, om jeg skal skifte klasse eller ej ...?
 
Anden og tredje skoledag var heller ikke slemme, folk er rigtig søde og når man nævner, at man er udvekslings student, så er folk selvfølgelig altid interesserede, men det er så også det! Kirsten og jeg mødte nogle rigtige søde mennesker i vores fælles historie klasse. De var virkelig interesserede i vores kulturer og lande, hvilket var virkelig sjovt og de var lige så interesserede dagen efter... De var virkelig søde! Men jeg kan godt se, at det altså tager tid at finde sine rigtige venner...
 
Jeg overvejer at tage tennis her i efteråret, basketball eller soccer her til vinter og softball i foråret! Det skal jo være så amerikansk så muligt og det er det skam også (surprise) klasseværelserne, cafeteriet, gangene, klikerne, skolens område osv. Det er vildt...
 
Synes generelt alle mine klasser er gode, men er virkelig i tvivl omkring Precalculus, men er helt vild med Painting og Psychology!
 
Vi fik også taget ID billede i dag, som (desværre) også skal bruges i "The Yearbook"... Jah, jeg ved ikke, hvad jeg ligner... Det var fotografen, der instruerede mig.
 
 
 
Det er egentligt kun i Engelsk og i Precalculus, jeg kan have lidt problemer med at forstå, hvad de siger, da der er en masse gramma ord og mat termer, som bare ikke ligger i mit ordforråd, men det kommer forhåbentlig. For jeg kan bare ikke sidde i en klasse uden at kunne række hånden op og udtrykke mig, det er forfærdeligt, især i matematik!
Det kan faktisk også være en smule udmattende at skulle snakke engelsk hele tiden, da du nogle gange bare har brug for at udtrykke dig på dansk! Det kan være frustrerende, men det går! Ellers må jeg prøve på tysk overfor Kirsten, det er sjovt!!  
 
I morgen tager vi alle til bryllup, da min værtsmors ven skal giftes og derefter til et poolparty og BBQ! Jubi, amerikansk over på amerikansk... That's how we like it! 
 
Ser frem til en god weekend!

 

Take care!

 

Emma


1 kommentar:

  1. Shit, du har mange klasser. Jeg har kun 4 om dagen :O

    Knus

    frederikkeusa.blogspot.dk

    SvarSlet