Hej mit navn er Emma,
Jeg er 16 år gammel og kommer fra Aalborg.
Efter 9. klasse har jeg valgt at tage et år på udveksling 13/14 i USA, California. Det har altid været min store drøm at blive udvekslingsstudent i USA, og er SÅ glad for at have fået muligheden. Jeg vil prøve nogle grænser af, lære et nyt land og dets kultur at kende, "vokse" som person(forhåbeligt ikke FOR meget i bredden) og selvfølgelig have et fantastisk og oplevelsesrigt år. Jeg har valgt at være LIDT "mainstream" og lave en blog, da jeg synes, det er en fed måde at komme ud til alle på( familie, venner, kommende udvekslingsstudenter og interesserede)!

I er meget velkommen til at læse, kigge og spørge!!
Enjoy!

mandag den 26. august 2013

1 måned er gået!

Hey Alle,
 
Så er der næsten allerede gået en måned, det er vildt, jeg føler næsten lige, at jeg er kommet! 
Men føler samtidig allerede, at jeg har oplevet de 10 måneder, da der er sket så meget.
Jeg var jo på vej til et amerikansk bryllup, sidst jeg skrev herinde, og det gik rigtig godt. Det var rigtig amerikansk med brudepiger og det hele. Efter brylluppet tog vi over til én af min værtsmors veninder til BBQ og boblebad, uhhh det var lækkert!





Mandagen efter weekenden var hård, jeg ved ikke hvorfor, men den var hård. Alt føltes så forvirrende og alle mine klasser var hulter til bulter i mit hoved, jeg følte ikke, at jeg havde et overblik. Alt var så frustrerende på grund af den svære matematik klasse og på grund af lektierne. Men da dagen var omme, føltes det hele meget bedre, da jeg havde fået min matematik klasse rykket et trin ned, hvilket tog en del af mine skuldre. Ved ikke hvorfor jeg blev så frustreret over ingen ting, men det er jo mig. Resten a ugen gik fint, og jeg fik snakket med nogle søde mennesker. Jeg fik også mit første A+ i Painting og i US history, Jubii! Er for resten også kommet på tennisholdet, hvilket er rigtig fedt, da der er en masse søde mennesker, og så får man også lidt sol( Og ja, jeg bruger solcreme, mor ;-D)

Om fredagen tog hele familien til en baseballkamp, hvilket er SÅ amerikansk! Det var så hyggeligt og jeg vi fik smagt nogle baseballspecialiteter (Jeg kan jo ikke lade være).





 



Lørdag og søndag var bare ren afslapning og indkøb, jeg elsker at handle ind i de store supermarkeder fx Target eller Stater Bro's. De har så mange forskellige "Cereals" :






Mandagen efter havde jeg det heller ikke for godt, hvorfor er mandage så dårlige? Du er ligesom kommet så langt i skolen, at du begynder at savne nogle venner, hvilket får dig til at savne din familie en smule. Det var heldigvis ikke den store omgang hjemve (det er for tidligt), men lidt savn. Du begynder bare stille at savne dit område og familien og det var det, som fik starten af ugen til at gå lidt op ad bakke. Jeg prøvede samtidig at være rigtig social, da det er det, der skal til og det endte med, at jeg begyndte at glæde mig til alle mine klasserne, da jeg havde nogle rigtig søde mennesker at snakke med! Det var virkelig skønt! En pige fra mit tennis hold spurgte, om jeg ikke ville med hende og en veninde ud at spise én dag, hvilket jeg synes var virkelig sødt af hende. Om fredagen spurgte en pige fra min Painting klasse, om jeg ville have lyst til at tage med hende til en HusKoncert i nabobyen, hvis altså det var okay for mine værtsforældre(og det var det). Efter skole tog jeg med hende og nogle venner hjem, og de to mig med til TACO BELL!! Det var så vildt og de syntes bare, at det var sjovt, at jeg aldrig havde prøvet Taco Bell før. En burrito koster $1 = 5,6 kr, det er vildt! Om aftenen tog vi til koncert, og det var SÅ hyggeligt, jeg mødte en masse mennesker. Musikstilen (kind of heavy metal) var dog ikke lige mig, men det var fint nok. Hendes kæreste, hans fætter og onkel kørte med os. Efter koncerten ville vi holde ind og få noget pizza, men da jeg fortalte, hvor lidt mexicansk mad jeg havde fået i US, blev kursen rettet mod en mexicansk restaurant(da de alle sammen var mexicanske), som var virkelig lækker! Jeg var hjemme kl. 00:30 og jeg havde en kanon god aften! Resten af min weekend var stille og rolig og jeg fik mødt min værtsmormors(?) 2 nye udvekslingsstudenter, som er fra Moldova og Syd Korea, de er begge rigtig søde.
Denne mandag var for en gang skyld god! Jeg har en stor gruppe mennesker at spise frokost med og i alle mine klasser har jeg nogle søde mennesker at snakke med, hvilket gør at man glæder sig til skolen! Jeg tror på, at hvis jeg bare tager det stille og roligt og bare lader venskaberne komme ad sig selv, så skal det nok gå. Jeg tror i hvert fald, at jeg er på rette kurs. Pigen fra koncerten er i hvert fald allerede en god veninde ;-) Men det er hårdt, og man bliver altså lidt nedtrykt, når man kommer til det punkt, hvor man savner nogle rigtige venner. Jeg har heldigvis 9 måneder endnu!

Jeg lovede jer også nogle billeder af mit hjem, så dem får I lige her til sidst: Kirstens og mit værelse(mit seng er til højre), vores badeværelse, stuen, huset og vores "STREET" :-)










 

Take care!

 

Emma

          

Ingen kommentarer:

Send en kommentar