Hej mit navn er Emma,
Jeg er 16 år gammel og kommer fra Aalborg.
Efter 9. klasse har jeg valgt at tage et år på udveksling 13/14 i USA, California. Det har altid været min store drøm at blive udvekslingsstudent i USA, og er SÅ glad for at have fået muligheden. Jeg vil prøve nogle grænser af, lære et nyt land og dets kultur at kende, "vokse" som person(forhåbeligt ikke FOR meget i bredden) og selvfølgelig have et fantastisk og oplevelsesrigt år. Jeg har valgt at være LIDT "mainstream" og lave en blog, da jeg synes, det er en fed måde at komme ud til alle på( familie, venner, kommende udvekslingsstudenter og interesserede)!

I er meget velkommen til at læse, kigge og spørge!!
Enjoy!

fredag den 9. august 2013

Grilled cheese!

Hej alle,
 
Så fik jeg endelig tid til lige at sætte mig og skrive et lille (jah, som om) indlæg på bloggen... Der sker simpelthen så meget her i Californien og jeg lever det skønne amerikaner liv med det HELE... Dagene op til skolestarten var heldigvis ikke så lange, da mine værtsforældre var flinke til at køre Kirstsen og jeg lidt rundt... Vi har faktisk været i det lokale "mall" to gange, da vi synes det er så fedt og BILLIGT! Vi blev så AMAIZED, da vi så alle butikkerne og fastfoodrestauranterne, som vi (heldigvis) ikke har så mange af i Danmark. I får lige lidt billeder fra vores shopping tur... Jeg var inde i en butik fyldt med promdresses, og der gik jeg jo helt bananas! Jeg tror jeg prøvede 7 forskellige balkjoler, også selvom "prom" først er i slutningen af året, det var bare så sjovt! Jeg kunne have brugt timer derinde! Det er så High School'agtigt! Centret havde også en afdeling kaldet "Game World", det var så vildt og stort!
 
 
 


  
 
 
 
 
 
 

 Jeg har også fået prøvet en masse amerikanske specialiteter... (Hotdog on a stick, frozen yoghurt, grilled cheese and In 'n out, American pancakes) Wauw... sikke en masse mad man spiser! (Men det er jo også Emma, vi har med at gøre)
 
 
 
Jeg var også i kirker i søndags, hvilket var anderledes og interessant. Det som overraskede mig mest var, at der var gudstjeneste kl. 10:15 Am og alligevel kommer folk spankulerende 20 min efter ( vi kom dog til tiden). Men min værtsmor siger at det er normalt. Det undre mig bare at folk, som har så meget respekt for kirken vælger at komme når det passer dem. Men det lader ikke til at røre nogen, så det er vel i orden... Det er også en helt anden stemning, når der synges samler. Man sidder skam ikke på en bænk med en samlebog i hånden og lytter til orglet i baggrunden... nej, nej... Du står op og bevæger dig til BANDETS (Jah, de har et bandt) musik, mens du synger teksten, der er vist på en storskærm! SE, det er cool! Nogen klapper til rytmen, nogen står med hænderne i vejret og andre står bare og bevæger sig til musikken... Der er en skøn stemning!
Vi mødte også formanden for High School elevernes klub i kirken, som var virkelig sød! Hun spurgte, om vi ikke ville have lyst til at være med til at starte sæsonen i gang med et poolparty, hvilket vi selvfølgelig gerne ville! Det var om tirsdagen og Kirsten og jeg var meget spændte på vores FØRSTE amerikanske poolparty! Vi spillede noget bordtennis, spiste hotdogs, snakkede og legede selskabslege for at lære hinanden at kende! Det var virkelig hyggeligt. Tilfældigvis havde en af drengene i gruppen fødselsdag, så vi fik da også lidt rigtig amerikansk fødselsdagskage!
 
 
 Men kagen kunne desværre ikke helt fjerne nervøsiteten for første skoledag, som var dagen efter....
 

Take care!

 

Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar