Hej mit navn er Emma,
Jeg er 16 år gammel og kommer fra Aalborg.
Efter 9. klasse har jeg valgt at tage et år på udveksling 13/14 i USA, California. Det har altid været min store drøm at blive udvekslingsstudent i USA, og er SÅ glad for at have fået muligheden. Jeg vil prøve nogle grænser af, lære et nyt land og dets kultur at kende, "vokse" som person(forhåbeligt ikke FOR meget i bredden) og selvfølgelig have et fantastisk og oplevelsesrigt år. Jeg har valgt at være LIDT "mainstream" og lave en blog, da jeg synes, det er en fed måde at komme ud til alle på( familie, venner, kommende udvekslingsstudenter og interesserede)!

I er meget velkommen til at læse, kigge og spørge!!
Enjoy!

onsdag den 4. september 2013

Football, Friends and Foodfair!

Hey alle,
 

Tænkte jeg lige ville skrive en lille opdatering, så der ikke behøver at gå 1 måned imellem hvert indlæg.
Men altså... Det går jo fint i USA, skolen er begyndt at blive lidt af en rutine og dagene går simpelthen så stærkt. Jeg kan sidde i min første klasse og snakke om psykologi og lige pludselig sidde i min sidste klasse i gang med at male, det er uhyggeligt. Men jeg nyder virkelig mine skoledag, da jeg er begyndt at få venner i de forskellige klasser og efter skole.
 
Den tyske udvekslingsstudent og mine to andre gode veninder
 

I min maler klasse har vi et projekt for hele året, som går ud på at lave 12 billeder/malerier, som på en eller anden måde hænger sammen, og da jeg er en udvekslingsstudent(SURPRISE), så jeg har valgt USA som mit tema. Jeg har allerede lavet Las Vegas og jeg tænker at lave med Hollywood, New York/Statue of Liberty, Mount Rushmore osv., jeg regner med at ligge billederne her ind, men nu må vi se om jeg ændre mening hen ad vejen, hvis de bliver for grimme.
 
 
I kan også lige få et par billeder af min tegnelektier....
 

 
 
 
Jeg var til min første Football game sidste fredag, og det var virkelig fedt, dog tabte vi... stort. Men folk havde alligevel gejst til at heppe når noget pludselig gik godt(hvilket ikke skete ret tit), jah det er SCHOOL SPIRIT! Skolens orkester spillede og vores højtelskede cheerleaders var der skam også! Da jeg er medlem af elevrådet har jeg fået et specielt kort, så jeg kan komme ind og så alle kampene gratis, det er virkelig skønt!
 
 




 
 
Sidste weekend var virkelig travl, hvilket jeg egentlig synes var temmelig sjovt, da jeg ikke regnede med allerede at få min weekend fyldt op med venneplaner(?). Fredag var jeg blevet inviteret til en sleepover hos en sød pige fra min historieklasse sammen med min værtssøster og en anden udvekslingsstudent fra skolen. Vi vidste godt at der nok ville komme lidt flere, men vi havde ikke lige regnet med 20 mennesker til en hyggeaften. Det var dog smadder hyggeligt alligevel, men kun 10 overnattede. Det er underligt, for jeg er van til at når man sover hos nogen, at man bliver tilbudt en luftmadras eller bliver bedt om at tage én med, men her tager man bare dyne og pude med og slår sig ned i stuen enten i sofa(hvis man er heldig) eller på gulvet(hvilket jeg gjorde). Det var heldigvis ikke så slemt, men det skal jo prøves, det er åbenbart amerikansk!
Lørdag ville alle  pigerne gerne have os med til en Foodfair(jeg var helt oppe og køre, da jeg hørte navnet:-D), som åbenbart er vildt populært i området. Det er en eller anden form for "festival" og "tivoli", altså en masse boder og nogle forlystelser. Det er der dog kun i en bestemt periode, og vi kom i åbningsweekenden, så vi kom ind for 1$, normalt koster det 19$!! Vi havde en rigtig skøn og varm dag med omkring 39 grader og høj luftfugtighed(hvilket gjorde de 39 grader endnu værre). Og jeg blev da også en smule EXITED da jeg så alle boderne med maden, det er jo Emma, som var på FOODFAIR. Det den var kendt for var fritteret mad, hvilket jeg synes var fantastisk(og bestemt ikke fedtfattigt), du kunne får fritterede OREOS, pickles som derefter var svøbt i bacon, løg, ost etc. Du kunne også få andre mærkelige ting som; en donut burger, kæmpe hotdogs og gigantiske corndogs! BEST DAY EVER!! haha...
 
 
 
 



 


 


 



 
 
Da jeg kom hjem, skyndte jeg mig at gøre mig klar til en fødselsdags fest hos én fra mit tennis team. Jeg havde fået af vide at temaet var "Tea party", så jeg havde mulighed for at tage en sød kjole på og gøre lidt ud af mig selv. Jeg havde SÅ hyggelig en aften med nogle virkelig søde piger, og mødte nogle nye søde piger og nogle få kendte jeg i forvejen. 
 
Søndag stod jeg tideligt op, da jeg skulle snakke med min familie for første gang i en måned, og jeg var SÅ spændt, jeg havde virkelig glædet mig! Vi snakkede i omkring 2,5 time, da jeg havde SÅ meget at fortælle, og da jeg selvfølgelig også gerne ville høre, hvordan det gik derhjemme. Det går heldigvis fint og jeg kunne ganske nemt sige det samme. Resten af søndagen gik med kirke og frokost/familiehygge hos min værtsmormor.
 
Mandag/Labor day/Day off havde jeg tennis træning fra 8-10 Am og derefter tog Kirsten og jeg ud at shoppe lidt. Vores værtsmor kom og hentede os og satte os derefter af ved biografen, da vi skulle mødes med to piger fra skolen. Vi skulle se One Direction- This is us, da den ene af pigerne er en lille Directioner(?), hvilket jeg desværre også næsten blev, da jeg rejste mig fra sædet igen, HaHa... Derefter satte vi os på den nærmeste Starbucks ( ALLE drikker Starbucks her og alle medbringer det i skolen, generelt overalt!) og snakkede lidt.
 
Denne uge har indtil videre været stille og rolig, og jeg nyder, som sagt, mine skoledage, heldigvis da! Jeg spillede også min første tenniskamp tirsdag, hvilket var en smule nervepirrende. Jeg spiller double med den anden udvekslingsstudent fra skolen(vi er kun 3 udvekslingselever i alt på skolen), hun er også fra Tyskland lige som Kirsten. Vi vandt 1 ud af 2 kampe, så vi vandt i det mindste én! Der kommer heldigvis mange flere kampe i fremtiden!   
 


 
 
Men alt går stille og roligt, jeg skal op i bjergene i denne weekend sammen med alle udvekslingsstudenterne i mit område, så det glæder jeg mig til! Og der skal nok komme lidt billeder fra turen...
 
I får lige et billede af en lækker hjemmelavet PUMPKIN PIE.... Mmmmm
 
 

 

Take care!

 

Emma 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar